16.5.12

JASA MEREKA YANG SANGAT BERMAKNA

Mulakan dengan baca basmalah..

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Alhamdulillah hari ini dibagi kesempatan untuk terus hidup di dunia. Maaflah sebab lama tak update. Macam aku selalu update sangat . Tapi sekarang ni aku sendiri pun tengah minggu exam..so tak jugak da mood untuk update. Namun hari ini ada pula semangat...bukan apa hari gurukan...



Jadi nak ucap selamat hari guru kepada semua yang bergelar guru2 ni...hope guru2 ni terus dapat mnyampaikan ilmu bagi membentuk seorang manusia ke arah kebaikkan dan berguna dalam kehidupan. Tapi jasa guru2 aku yang lama tak boleh dilupakan. Tanpa mereka sapalah aku pada hari ini. Guru ini adalah seorang insan yang banyak didik aku sendiri start aku dari tadika,sekolah rendah,sekolah menengah n smpai smbung lgi study skrg. 

Sapa ada kesempatan bolehlah ucapkan selamat hari guru...walaupun tak dapat bagi hadiah untuk dorang..bagi ucapan guna msej pun mesti dorang gembiralah..Sekarangkan maju dah...tak yah lagi nak men pos2 surat...

Tapi kita jangan lupa untuk mendoakan semua guru2 yang pernah mengajar kita supaya mereka berada dalam keadaan sihat dan terus tabah melayan karenah murid2nya..bagi yang dah meninggal dunia kita doakan agar mereka berada dalam kalangan orang2 yang soleh dan solehah di akhirat kelak serta mendapat syurga Allah. 



عن أبي هريرة رضى الله عنه أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال : إذا مات ابن آدم انقطع عمله إلا من ثلاث: صدقة جارية أو علم ينتفع يه أو ولد صالح يدعو له

Maksud hadis :
  
Daripada Abu Hurairah Radhiallahu ‘Anhu katanya,Rasulullah SAW telah bersabda : Jika anak Adam meninggal, maka amalnya terputus kecuali dari tiga perkara, sedekah jariyah (wakaf), ilmu yang bermanfaat, dan anak soleh yang berdoa kepadanya.'' (HR Muslim).

Semoga pahala guru2 yang telah meninggal dunia tetap berjalan dengan ilmu yang telah disampaikannya..

"SELAMAT HARI GURU"

rujukan: HADIS
*credit to google images utk gambar

2 comments: