14.1.11

MASUK KANDANG

Assalamualaikum kepada pembaca2 blog ni...

Adui....pa nk crta ah???? sya dapat tjuk ni pas dgr da ustaz crta psal crta msuk kandang. Tapi bukan dia cerita tentang kambing yang masuk kandang atau apa-apa sahaja haiwan yang lain.

Ustaz cerita tentang penderian setiap individu iru mestilah teguh. Bak kata orang kalau ditiup angin pun tak terbang, dihempas ombak tak karam..ya ka???apa-apa ja lah...Nak cerita kita mesti teguh pendirian walau berada di mana-mana sekalipun. Kita pun tahu sekarang ni banyak kes melibat muda-mudi yang bakal menjadi pemimpin di masa hadapan....cewaahhhhh....semangat gile plak...

Tapi itu adalah hakikat pada masa kini tak kiralah orang tu belajar agama mendalam atau tak. Banyak dah kes khalwat melibatkan orang2 yang belajar agama. Jadi ilmu yang kita perolehi itu walau melebihi gunung everest tapi tidak beramal maka berlakulah akhlak yang negatif.

Conclusion of the story is bila kita dah masuk untuk belajar agama atau ilmu-ilmu agama, janganlah kita tidak mengamalkannya kerana apa guna kita belajar susah payah tapi tidak ada yang diamal.
Kita mesti tetap dengan pendirian sendiri walau berada di mana sahaja. Bukan kat kampung Abu kita len,kat kampung yang lain kita lain lagi dan seterusnya.

No comments:

Post a Comment