19.4.12

TITIK MENUJU DUNIA SEDEKAH

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم

Alhamdulillah syukur kepada Allah kerana masih lagi diberi peluang untuk hidup dan diberi kekuatan untuk terus menaip bagi berkongsi ilmu yang aku dapat kepada anda semua.

Hari ini terdetik pula hati nak tulis untuk memulakan tajuk baru dalam blog ni tentang sedekah. Ni lantaran daripada kisah Bob Kuman dalam entry aku sebelum ni.<KLIK SINI

Tapi ni baru intro jak...blum lgi msuk tentg ilmiah2.. nak bawa anda semua berfikir apakah sbenarnya maksud di sbalik kisah ni. Mula2 aku baca tak berapa faham sebab mind set tu dah lain. Tapi tak tahu pula anda yang baca.. Pa pun layan kisah ni.. jangan risau tak panjang sangat...


Kisah tentang seorang penjenayah yang bernama Crowley atau digelar Dua Senjata. Sebab dia dapat gelaran tu kerana seorang pembunuh dan perompak bersenjata yang tidak merokok dan minum arak yang berada dalam keadaan tersepit.

Setelah polis memburu Crowley ni akhirnya dapat mengetahui dia bersembunyi di apartmen kekasihnya. Seramai 150 orang polis dan ditektif telah mengepung tempat persembunyiannya. Kemudian mereka berusaha untuk memancing Crowley keluar dari rumah tersebut dengan membuat lubang-lubang di bumbung dan menggunakan gas pemedih mata. Polis yang lain juga ada mengepung kawasan tersebut dengan senapang. Lebih satu jam, kawasan tersebut bising dengan bunyi letusan senjata api. 

Crowley tak nak mengalah pula, dia balas balik tembakan polis. 10 ribu orang terpegun juga tengok pertempuran tu. Dahlah tak pernah berlaku kat tempat tu. Aku main game counter strike pun mati kalau begitu. 

Tak lama kemudian...si Crowley ni pu tertangkap juga akhirnya. Nak tahu sejarah dia ni??? sanggup membunuh walaupun sehelai bulu yang jatuh. LOGIK kA???



Sebelum ending cerita ni, si Crowley ada menulis sepucuk surat kepada yang berkenaan "Di sebalik pakaian saya ada seketul hati yang letih tetapi seketul hati itu baik dan tidak sanggup mencederakan sesiapa pun." Bayangkan masa ni Crowley menulis surat ni dengan berdarah-darah. Kemudian Crowley menarik picu senjatanya dan menembak seorang polis di dalam kereta. Selepas itu, Crowley melompat keluar dari kereta bila dia tengok polis dia tembak tadi tak sedarkan diri. Lepas itu, Crowley mengambil senjata polis itu dan menembak pula lagi polis yang tadi sambil berkata "Di sebalik pakaian saya, ada seketul hati yang letih tetapi seketul hati itu baik dan tidak sanggup mencederakan sesiapa pun".

Akhirnya sampai juga akhir cerita ni. Crowley pun dijatuhkan hukuman mati di atas kerusi elektrik. Tapi banyak pula cakap Crowley ni time sampai kat penjara. Tapi dia tidak kata macam ini "Inikah hukuman yang saya terima kerana membunuh?". Sebaliknya dia cakap "Inikah saya terima kerana membela diri?".

The end...

p/s: *Apa yang anda faham dari kisah ni?
      
*kredit kepada google images atas gambar dlm ni...

4 comments:

  1. tak fhm..dua kali bca suda..huuuhu

    ia suda bnuh org lpas tu maw lpas mcm tu ja? mna bole..

    ReplyDelete
  2. akak tak faham sgt la cite ni... si crowley tu kan memang pembunuh, ape moral cite ini.. di mana yg di katakan titik menuju dunia sedekah?

    sori... cite ni simbolik... hehehe...

    ReplyDelete
  3. trima kasih semua sudi komen n baca entry ni..nntikan entry strusnya utk mngetahui apa sbnrnya mksd crta ni... =)

    ReplyDelete